2012. augusztus 15., szerda

Batyu a "lányaimnak"


    Fincsi nyári almákat kaptam.

    Lepároltam egy jó kilónyit, majd lesz belőle valami.

    A "valami" Almás batyu lett.

   
    Hozzávalók:
  • 60 dkg liszt (én a Gyermelyit szeretem)
  • fél élesztő
  • 2,5 dl tej
  • 10 dkg margarin (olvasztva)
  • 3 tojás sárgája (fehérje nem kell, mert keményíti a tésztát) + 1 a kenéshez
  • 10 dkg cukor
  • 1 kis kanál só
  • 1 citrom reszelt héja
      Töltelékhez
  • 1 kg alma
  • fahéj
  • cukor(ha nagyon savanyú az alma)    
     Szerencsére a  dagasztógépem kidagasztja a tésztát.
     A párolt almával megtöltöm a 12 db batyut.
     Lekenem tojás sárgájával és fél órát még pihentetem.
     180 fokon 35-40 percig sütöm, amíg piros nem lesz.

      Tehettek bele túrót, lekvárt, diót, mákot. Én a lányaimnak "ölelést" küldtem benne.




 Az almák nem esnek messze a fájuktól, ......de az enyémek jó messze elgurultak.