2012. augusztus 24., péntek

Mákos-diós angyalbögyörő


Megláttam a mákot a polcon és rögtön eldöntöttem, hogy nudli lesz ma ebédre.
A nudliról az jut mindenkinek az eszébe, hogy macerás elkészíteni.
Általában ez így is van, de nem az én konyhámban.
Köszönhető ez drága Anyósomnak, aki hajdanában megajándékozott egy akkoriban frissen szabadalmaztatott nudli szaggatóval. 
Ezzel az okos kis szerkezettel egy kg nudlit pillanatok alatt elkészíthetek.


Elkészítése:
80 dkg (lisztes) krumplit megfőztem, majd összetörtem, kihűtöttem. (én 2  személyre most csak fél adagot készítettem) 30 dkg lisztet, 1 kanál zsírt, 1 kávéskanál sót adtam hozzá, és összegyúrtam.



Vizet forraltam, majd a hengerbe tettem egy adag tésztát.
A prés segítségével nudlik préselődnek ki, olyan hosszúságban ahány csavarást végzek.
Elvágni pedig az acél szál vágja el, amit áttolok a másik oldalra.
Ott megint csavarok (3-4 ) és visszahúzom a kiinduló pontra.
Addig végzem ezt a műveletet, amíg elfogy a massza.
Két percig van a forró vízben, majd kiszedem morzsára, mákra vagy dióra.
 



Almapürével tálaltam.

    A díszletek igazi békebeli időkből valók!