2012. szeptember 11., kedd

Szalonnás pontyfilé céklás pürével




   
Ponty akadt a horogra!!!!


Filézve, irdalva, sózva, borsozva, fokhagymázva

Eredetileg csirke májat akartam a szalonnába göngyölni, de mikor megláttam a halat filézve, gondoltam ezt ki kell próbálni.
Nem bántam meg, mert a szalonna ahogy megsült, szépen átadta a finom ízét a halhúsnak.
Nem kellett sokáig sütni, csak amíg a szalonna piros nem lett.

Köretnek céklás krumplipürét készítettem.
Addig amíg a krumpli és a  lereszelt cékla főtt a sóval, teljesen cékla vörös színe volt.
Aztán amikor egy kis margarint adtam hozzá, inkább paradicsomos krumplipüré lett.
Szerintem megváltozott a kémhatása és átváltozott lilából pirossá.
Ha valaki tud rá más magyarázatot várom!

   Céklás püré
     Hozzávalók:
  • 0,5 kg krumpli
  • 1 öklömnyi cékla
  • bors
  • szerecsendió
  • 1 kanál margarin
  • tej ízlés szerint

"Örömed legyen a cékla pirossága,
Reményed a zeller zöld-szín koronája,
Napjaid legyenek édes ízű kompót,
Meg ne keserítse gyógyszertári kontó." - Arany János