2012. október 29., hétfő

Lecsós tarhonya


                     Sajnos csak ez a  kép készült , mert lemerültek az elemeim a fényképezőben.
                                       

Hozzávalók:   

  • 15 dkg füstölt húsos szalonna
  • 2 db vöröshagyma
  • ½ kg paradicsom
  • 1 kg paprika
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 2-3 kanál olaj
  • pirospaprika, só, bors
  • ½ kg tarhonya
                             
Készítettem egy szalonna alapra friss lecsót, az utolsó paradicsomokból ami a kertben volt.
Miközben a lecsó főt, egy  lábosban 1-2 kanál olajon megpirítottam a tarhonyát aranybarnára.
Majd  felöntöttem dupla mennyiségű vízzel. Sóztam, majd addig főztem, amíg megpuhult a tarhonya.
Mikor elkészült a lecsó, összeöntöttem a tarhonyával , és azon melegében tálaltam.



 Az igazi tarhonya nem szeplős, azaz egyenletesen van megpirítva; a főzés során nem ázik el, pörgős marad; a lelkét az adja, hogy nem gyúrt, majd reszelt a tésztája, hanem rostán gömbölygetett.