2012. november 14., szerda

Birsalma dzsem




    Kedvet kaptam a lekvár készítéshez. Igaz nekem abból van sok, ami másnak kevés.Szabadidőből.

    Ezt a 2 üveg birset 1 kilónyi gyümölcsből 40 dkg cukorral készítettem.

    A birsalma a legjobb alany dzsemnek, lekvárnak, mert ő tartalmazza a legtöbb pektint, és így gyorsan

   sűrűsödik, nem kell nagyon sok ideig főzögetni.

   

Miután megmostam, kicsumáztam és kockákra vagdostam., úgy 30 percig főztem.
Majd botmixerrel pépesítettem, és 40 dkg cukorral főztem addig, amíg pöfögni kezdett.
Üvegekbe kanalaztam, és száraz dunsztba tettem.

A BIRS
Felhasználása


A birst nyersen általában nem fogyasztjuk,

mert túl kemény és fanyar.

Megsütve vagy megfőzve azonban igazi csemege.

Csinálhatunk belőle gyümölcslevet,

gyümölcszselét, befőttet, kompótot, sajtot,

de levesnek is finom, és ínyenceknek húsok mellé is ajánlott.



Lekvár az egész világ!