2012. november 11., vasárnap

Puncsos roló









    Lányok a fagyóban mindig legyen leveles tészta!
     
Készíthetünk belőle húsos, zöldséges,lepényeket, falatokat, rétest, felhasználhatjuk ételek “beborítására”, szolgálhat dekorációs célokat, kiválóan alkalmas édes és sós sütemények készítésére is.
A lényeg itt a töltelék.
Lehet almadarabokkal gazdagítani, lehet készíteni pudingosan, túrókrémet csinálni, vagy csak előszedni a     jól bevált holland kakaós dobozt, esetleg egy jófajta lekvárt, vagy sajttal ,virslivel.




Ma én puncs pudinggal készítettem, roló formában.
Este kivettem a fagyasztóból a tésztát , ami reggelre szépen kiengedett annyira, hogy nyújthatóvá vált.
Kinyújtást követően 12 db kb 2 cm széles csíkokra vágtam, majd fém rolókra tekertem ,egy picike ráhagyással. 
Mielőtt a sütőbe raktam, megkentem tojás sárgájával.
Forró sütőbe tettem 15-20 percre.
Még melegen leszedtem a csövekről, majd hűli hagytam őket.




Közben pudingot készzítettem, de csak 4 dl tejjel egy kis kupica rum hozzáadásával.
Kihűlés után megtöltöttem a rolókat és porcukorral megszórtam.





  Nem szabad sokáig állni hagyni, mert elázik a tészta. 

  Nálunk nem szokott , mert idő előtt elfogy!




A sütiknek is szükségük van szeretetre.

Mátrix - Forradalmak c. film