2013. január 14., hétfő

Tokaji Aszús vitaminsaláta





Közeledik az influenza járvány, vitamin bombákat elő!

Sárgarépa-alma salátát készítettem


A sárgarépa mindenképpen az egyik legegészségesebb zöldségek közé tartozik, ráadásul egyik nagy előnye,hogy minden évszakban kapható.

100 g friss sárgarépában 360mg kálium, 43 mg foszfor, 28 mg calcium, 70mg nátrium, 12 mg karotin, 35 mg magnézium van, de tartalmaz vasat, cinket, mangánt, krómit, B- és E-vitamint is sok más vitamin és ásvány mellett. Nem csoda, hogy egészséges és a népi gyógyászat a kezdetektől használja betegségek gyógyítására és megelőzésére.

Karotinjai erősítik az immunrendszert, antioxidáns tartalma véd a szabad gyökök károsító hatásával szemben, és a daganatos betegségek megelőzésében is fontos szerepe van. Vizelethajtó, máj, epe és bőrbántalmak esetén, valamint általános erősítőként, öregedés lassítóként ajánlja a népi orvoslás.
Vízben és vízben nem oldódó rosttartalma jelentős, így kedvező hatással van az emésztésre.
Megköti a toxikus anyagokat és epesavat és nyálkaképző hatású.
     


Hozzávalók:

                    3 db sárgarépa    
                    3 db savanykás alma
                    5 dkg dió
                    1 kk citromlé
                    1 kk méz
                    1 evőkanál Zabpehely
                    2 evőkanál Tokaji aszú





Elkészítése:
A sárgarépát és az almát nagylyukú reszelőn lereszeltem, és meglocsoltam citromlével,
hozzáadtam a darabos diót, a kanál mézet.
Az egészet jól összekevertem, majd hogy legyen egy egyéni karaktere, lötyintettem hozzá még egy gondolatnyi ( Tokaji Aszút) .

Nagyon pikáns íze lett, mert ugye az alma savanykás, az aszu pedig édes bor.
Betettem a hűtőbe egy fél órát, hogy összeérjenek az ízek.
Miután megkóstoltam, rászórtam még egy nagy kanál zabpelyhet, hogy még tartalmasabb legyen.





“Az egészség a legnagyobb ajándék, az elégedettség a legnagyobb gazdagság, a hűség a legjobb kapcsolat.” (Buddha)