2013. január 18., péntek

Csirkemáj vadasan zsemlegombóccal

                                                                                                                   

    Ma csirkemájas vadast készítettem.

  Ritkán kerül az asztalra,( most is csak a férjem kedvéért), mert nekem rossz gyermekkori emlékeim vannak róla.
   Az óvodában  Ági óvónéni rendesen elintézte anno, hogy ne gondoljak a vadasra.
   Most azonban erőt vettem magamon, megcsináltam, sőt még ettem is belőle.

Hozzávalók:
  • 50 dkg csirkemáj
  • 2 evőkanál olaj
  • 2 fej hagyma
  • 1 dl fehérbor
  • 3 kanál tejföl
  • 2 evőkanál liszt
  • 1 evőkanál mustár
  • 2 db sárgarépa
  • citrom
  • petrezselyem
  • 2 db borókabogyó 
  • fél kiskanál majoránna
  • 2 db babérlevél
  • őrölt bors
  • cukor

Elkészítés

A megmosott, összedarabolt májat az olajon átsütjük egy kis majoránnával., akkor jó ha már szétvágva nem véres,majd szűrőlapáttal kiszedjük.
 A hagymát összevágjuk, a visszamaradt zsiradékban megpirítjuk, majd a fehérborral felöntjük.
A tejfölt a liszttel meg a mustárral simára keverjük, és ezzel besűrítjük a boros hagymát.
Végül hozzáadjuk az áttört, turmixolt répát. Sóval, őrölt borssal, citrommal, babérlevéllel, borókabogyóval, kevés cukorral ízesítjük, és kb. 10 perc alatt mártássá főzzük,majd ráöntjük a zsemlegombócokra és a májra.
Pici csili porral még díszítettem, de nem lett nagyon erős.
 
Zsemlegombóc:
2 db zsemlét kockákra vágunk, olajon megpirítjuk. ( Ha nincs, jó a kenyér is pirítva.)
15 dkg lisztből és egy tojásból galuskatésztát keverünk annyi vízzel, hogy picit folyós maradjon.
Beletesszük a zsemle kockákat, sózzuk, az összevágott petrezselyem is belekerül, végül összekeverjük az egészet.
Két kanál segítségével gombócokat szaggatunk és forró vízbe kifőzzük.



Nincs őszintébb szeretet, mint az étel szeretete. :)