2013. január 30., szerda

Gombás-kurkumás csirkehúsleves



         Húsos-gombás levest kreáltam , csak úgy magamtól.


Karácsonyra sok-sok nekem ismeretlen fűszer csodákat kaptam nagylányoméktól
                    most ismerkedem velük.
                    Sok jó tulajdonságát hallottam a kurkumának, ezért próbálom behozni a konyhámba,
                    persze csak óvatosan, Apa miatt.
                                                                       
          Hozzávalók:
  • 2 db egész csirkecomb
  • 1 doboz csiperke gomba
  • petrezselyemlevél
  • 2 db húsleves kocka
  • 1 kanál liszt
  • 2 kanál tejföl vagy tejszín
  • késhegynyi kurkuma
   
     A csirkecombokat megfőztem a két leveskockával, majd hozzáadtam a gomba szeleteket,
    behabartam,  fűszereztem sóval , kurkumával  és megszórtam petrezselyemmel.

    Igazi tartalmas leves lett, a gombát amúgy is szeretjük, a kurkuma pedig érdekes borsos aromát adott.
    Izgatottan tálaltam, várva a párom reagálását az idegen ízvilágra.
    Megette- nem rossz -mondá.


   
   
A gyömbérfélék családjába tartozó kurkumát az indiai népi gyógyászat és gasztronómia  évezredek óta alkalmazza.
Nem véletlenül, hiszen élénksárga színe és különleges aromája mellett erős antioxidáns, emésztés-serkentő, vércukorszint-stabilizáló, gyulladáscsökkentő hatásokkal jellemezhető. 
Az ízületeket érintő gyulladásos folyamatokra is hatékony gyógyír.

 A Worcester-mártás és a curry fűszerkeverékek alkotórésze, de használják tésztafélék,
 levesek színének, ízének javítására is. Étvágygerjesztő hatású.

 Házi mustárt is viszonylag egyszerű készíteni mustármagból, kurkumából, sóból, cukorból és némi      fehérborecetből.