2013. január 1., kedd

Malackázás


Hajlottam a" legyen Szerencse Malaca mindenkinek" felhívásra, így születtek meg a Mi kismalacaink, 
melyek majd vélhetően meghozzák a 2013 szerencsénket.


Mindenféle receptet olvasgattam, de mivel a virslis kifli már bedagasztva állt ,
 végül is a jól bevált élesztős tésztánkból csíptem el egy Malac kondára valót.






Hozzávalók: 50 dkg liszt, 1,5 dl olaj, 1 csapott kanál só, fél élesztő , 3.0 dl tej,egész borsszemek.

Hozzávalók: a kenéshez: 1 tojás.


Elkészítése:
A hozzávalókat jól összegyúrjuk, majd hagyjuk kelni egy órát.
Nagy pogácsa szaggatóval a fejeket, egy picivel pedig az orrocskákat szúrjuk ki.
Füleket is formázunk, majd a bors szemecskék is a helyükre kerülnek.
Végül lekenjük őket tojással, és hurka pálcikával, vagy más eszközzel orrlyukakat fúrunk nekik.
 ( én benne hagytam a pálcikát, csak a sülés után vettem ki.)
Forró sütőben 25-30 percig sütöttem, majd mentek a buliasztalra.






 "Szilveszterkor az optimista azért várja az éjfélt, hogy az új év elkezdődjön. A pesszimista pedig azért, hogy az óév elmúljon."

2 megjegyzés: