2013. március 7., csütörtök

Diétás rakott karfiol



 A karfiol a diétában!

   A káposztafélék királynője, közeli rokonságban áll a káposztával, a kelkáposztával, a brokkolival és a kelbimbóval. A Földközi-tenger keleti tájékáról származik.

A karfiol energiatartalma alacsony, így energiaszegény étrendek kialakításánál és a cukorbetegek számára kedvező tápanyagforrás lehet. Szénhidráttartalma csekély.
A karfiolnak az egészséges táplálkozásban nagy szerepe van, mivel a benne lévő élelmirost, és bizonyos kéntartalmú összetevők- a többi káposztafélékhez hasonlóan- védelmet nyújthatnak egyes betegségekkel szemben. Továbbá a növény C-vitamin- tartalma is jelentős.

Akik emésztőrendszeri megbetegedésekben szenvednek, azoknak fogyasztása mellőzendő, mivel a növény magas rosttartalma miatt puffasztó hatású.
(Forrás: Házipatika)


   Hozzávalók:

  • 50 dkg karfiol
  • 10 dkg szója kocka
  • 1 zacskó előfőzött rizs
  • 1 kanál olaj
  • 1 nagy hagyma
  • 1 nagy zsírszegény 12% tejföl
  • delikát
  • pirospaprika
  • bors
  • majoránna
  • joghurt



A szójakockát előző este beáztattam ételízesítős vízbe.
A karfiolokat , és a rizst külön-külön megfőztem sós vízben.
A hagymából, fűszerekből a szójakockát kissé még felaprítva , pörköltet készítettem.
Egy picit kivajazott jénaiba belerétegeztem alulra a kissé megtört karfiolt, majd a rizst
végül a pörköltet.
Meglocsoltam tejföllel a tetejét, és fél órát sütöttem.
Joghurttal megöntözve tálaltam.



Mindannyian az ízlelőbimbóink rabjai vagyunk.
 Épp itt az ideje felszabadulni a terror alól."