2013. március 12., kedd

Spenótos nokedli joghurtban párolt pulykával


                     

          A napokban igyekeztem minél több kalóriát megspórolni.
          A joghurtos pulyka a kedvencem lett, ám egy kis keményebb köret is kell annak,
          akinek 100 kg-os férje van.
          A nokedli színét nehéz volt elfogadtatni vele, de cselesen bepakoltam neki , hogy munkában
          fogyasza el.
          Ahogy ismerem , nem volt szive csak a húst ennie:)

Hozzávalók:
  • 1/ 2 kg pulykacombfilé
  • 1 nagydoboz zsírszegény joghurt
  • bors
  • 2 ág kakukkfű
  • 10 dkg teljeskiőrlésű tönkölybúzaliszt
  • 10 dkg fehérliszt
  • 1 tojás
  • fokhagyma 
  • pici szerecsenydió reszelék
  • 4-5 kanál spenótpüré
  • olaj 

Hogyan készül?  Kis kockákra vágtam a pulykahusit, sóztam borsoztam,majd összekevertem a joghurttal.
Amíg pácolódott, kiolvasztottam a spenótot, és hozzáadtam az előtte már összekészített galuskatésztához.
Szerintem fantasztikus színe lett friss, üde tavaszias.
Kiszaggattam a nokedlikat leöblítettem, és melegen tartottam.
Az olajat felforrósítom egy serpenyőben, majd belezuttyantom a pulyka kockákat, joghurtostól.
Kicsi vizet, és friss kakukkfüvet tettem hozzá ,és amikor a hús már jó puha lett, akkor levettem a fedőt és elfőztem a felesleges vizet.


 Spenót
 A spenót könnyen elkészíthető, jól emészthető, kalóriában szegény, ellenben vitaminokban, antioxidánsokban gazdag. Sok luteint, természetes karotinoidot tartalmaz, de gazdag flavonoidokban, klorofillban és folsavban is.
Tele van vassal, A-, C- és K-vitaminnal, sok benne a kalcium és a magnézium.