2013. május 20., hétfő

Kürtőskalács



     A kürtőskalács készítésének fortélyát 1-2 éve már akkor elkezdtem tanulmányozni,
     amikor lányom párjától kaptam dorongokat, amelyet ő készített.
   
     Azóta többször csináltam, csak még nem volt alkalmam feltenni ide a blogra.
     Próbálkozom eltalálni a legmegfelelőbb tésztát, de sok mindenre kell odafigyelni.
   
     Ha valaki a ropogósabb változatot szereti, akkor vékonyabb tésztát kell feltekerni, tovább sütni.
     Ízesítésben is próbálkozok, a fahéjas nagyon menő, de készítettem már kakaós, kókuszos
     változatot is.

Hozzávalók: a tésztához
  • 1kg liszt
  • 3 dkg élesztő
  • 2 db tojás sárgája
  • 10 dkg olvasztott vaj, vagy margarin
  • 12 dkg cukor
  • fél liter tej
  • 1 citrom héja

                   


A kenyérsütő üstjébe beleöntöttem a cukros tejben felfuttatott élesztőt.(kb 5dl-be)
Hozzákanalaztam az átszitált lisztet,tojássárgáját, sót, a többi tejet.
A margarint vagy vajat később kb 10 perc keverés után adtam hozzá.
A gép szépen kidolgozta, és jól megkelt.
A tésztát kinyújtottam, derelyevágóval egy hosszú csíkra vágtam.
A dorongokat bekentem zsírral, majd rátekertem a tésztacsíkokat,
és lekentem ismét olvasztott zsírral.
Majd belehengergettem az ízesített cukorba, és már mehetett is a fehéren ízzó parázs fölé,
úgy 10 percre.
Ha szépen megkaramellizálódott a cukor, akkor egy pár perc pihentetés után, kicsit megkocogtatva,
lejön a dorongról a megsült kalács.







 "A kürtőskalács egy nagy lyuk köré tekert tészta!"