2013. május 5., vasárnap

Orgona ága.......Anyák napjára





Isten éltesse az Édesanyákat!

Ma, már kora reggel mentünk köszönteni Anyukámat, és a temetőbe Anyósom sírjához.
Anyukám kinézett a csöngetésre,és izgalmában alig találta a kapu kulcsát.
Amíg odajött a kapuhoz mondogattam neki, hogy nézd mit hoztam orgona ágát.....
Nagyon örült, szabadkozva vette elő a sütis tepsit, hogy hát egy kicsit híg lett a máz...
A máz bizony minket nem érdekelt ,kóstoltuk kora reggel a mama sütijét.

Közben az jutott eszembe, hogy gyerek fejjel, hogy is szavaltam neki a Buba énekét.

Kissé hangsúlyosan mondtam, a nővérem sokszor ezzel heccelt a későbbiekben.
Hogy is mondtad a Buba énekét Ilike? 
Olyankor aztán durcásan elszaladtam.

Mikor aztán a lányaim felcseperedtek,tradíció lett a Mama köszöntés is Anyák napján.

Ezt a szép verset is nagy elánnal adták elő , emlékszem.

Donászy Magda: Anyák napján Nagyanyónak

Édes-kedves Nagyanyókám!
Anyák napja van ma.
Olyan jó, hogy anyukámnak
Is van édesanyja.
Reggel mikor felébredtem,
Az jutott eszembe:
Anyák napján legyen virág
Mind a két kezemben!
Egyik csokrot Neked szedtem
Odakünn a réten.
Te is sokat fáradoztál
Évek óta értem.
Kimostad a ruhácskámat,
Fésülted a hajamat.
Jóságodat felsorolni
Kevés lenne ez a nap.
Köszönöm, hogy olyan sokat
Fáradoztál értem,
És hogy az én jó anyámat
Felnevelted nékem.



Hasznos tudnivalók az Orgona eltarthatóságára


A tartósítószer meghosszabbítja a vágott virág élettartamát. Tartósítószert bármelyik virágboltban vásárolhatunk, de házilag is keverhetünk: fél liter víz, t kiskanál cukor, 1 kiskanál citromlé és 3 csepp hipó. Az ilyen vizet elég 4 naponta cserélni, ekkor a szárakból is nyessünk le úgy 2 centit. A víz mindig legyen hideg. Ám a megfonnyadt virágokat a 40-50 fokos víz átmenetileg feléleszti.
A fás szárú virágoknál, mint az orgona, a szár alsó 3-4 centis darabját kalapáccsal roncsoljuk szét egy picit, így könnyebb lesz a vízfelvétel. Ha a cserjénkről bimbós hajtást vágunk, és a levelek többségét eltávolítjuk, tovább marad friss.