2013. május 14., kedd

Óriási kakaós patkó



   Kinéztem az Anyósom megörökölt receptes füzetéből egy pogácsa receptet, összeállítottam,
   már kelt, amikor a férjem megkérdezte, hogy - kakaóst csinálsz?

   Így lett Mama a  pogácsádból > kakaós kalács.
   Ezek szerint univerzális a recept!

 Hozzávalók: fél adag

  • 35 dkg liszt
  • 10 dkg zsír
  • 1 dl tej
  • fél tejföl(kis doboz fele)
  • 0,5  élesztő
  • fél ev k só
  • 1 mk cukor
  • 1 tojás+ 1 kenni

 



Megfutattam az élesztőt a cukros tejben, majd a dagasztógépbe beleöntöttem, hozzáadtam a többi adalékot, és 1,5 óra alatt megdagasztattam a géppel.
Ekkor történt a változtatás, mert a férjecskémnek jobban az ínnyére esett volna kakaós kalács mint pogácsa.
Ezért aztán miután kinyújtottam cukros kakaóporral megszórtam, és feltekertem , lekentem tojással.
180 fokon 35-40 percig sütöttem.




Reggelizz, ne háborúzz,
Igyál teát vagy narancsdzsúszt,
Egyél kiflit vagy kalácsot,
Ezzel váltsd meg a világot!