2013. május 24., péntek

Sajtos hagymaszár leves




   Behoztam  a kertből a gyenge hagymaszárakat reggelire, de végül ebédre levesnek készült el,
   mert ahogy kinyitottam a hűtőajtót megláttam a sajtot, beugrott a sajtos-hagymaleves képe.


Hozzávalók: 2 személyre

  • 6-7 gyenge hagyma szára
  • 3-4 lapkasajt
  • 1-1 kenyérszelet pirítva
  • 1 leveskocka (ez most marha)
  • egy kanál liszt
  • egy fél kanál zsír


Rántást készítettem, majd felöntöttem 1,5 l vízzel, és a hagymaszárat,s a leveskockát hozzáadtam.
Negyedórát főztem, majd beleszeleteltem 2 lapkasajtot, ami szépen elolvadt a lében.
Tálaltam azon melegében, pirított kenyérszeletkékkel, sajttal, és metélt hagymaszárral.






 A zöldhagyma csípős, melegítő zöldség.
 Tisztító, méregtelenítő hatású, antibakteriális, eloszlatja a hideg jellegű külső szindrómákat,
 mint a nátha, a megfázás.