2013. június 17., hétfő

Meleg kapros káposztasaláta Makrélával




   Pár napja kezdtem el egy diétát, a begyulladt ízületeim miatt.
   Semmi nagy dolog, csak kicsit odafigyelek a húsokra, vagyis semmi vöröshús, zsír stb.
   A zsírdús halak persze jól illenek ide, főleg egy makréla.
   Most csak konzerv formájában jutottam hozzá, de ez is finom volt.
   Olvastam, hogy az omega-3 zsírsavak ( ami a makrélában, szardíniában ,lazacban) van
   visszaszorítják a gyulladást.
   Nos kipróbáljuk, egy-két kilótól megszabadulni sem ártana.

   A káposzta salátát most melegen kívántam.
   Nagyon jó volt hozzá a kapor, és a paradicsomos makréla .
 

  Hozzávalók:

  • 1 doboz paradicsomos makréla
  • 1 fél kisebb újkáposzta
  • pici kapor
  • balzsamecet


A káposztát széles metéltre vágtam, enyhén besóztam.
Egy teáskanál olajat melegítettem, amire rádobtam a káposzta csíkokat.
Megöntöztem egy kanálka balzsamecettel, és pár perc sütés után ráöntöttem a konzervben lévő paradicsomos olajat is.
Kaporral megszórtam, és még melegen a hallal fogyasztottam.




Olvastam:

Egyes vizsgálatok arra irányultak, hogy a bélgyulladás és ízületi gyulladás közötti kapcsolatra rávilágítsanak.
A vizsgálatokban szerepelt többek között: a lektin, búza, rozs, árpa, zab, egyéb gabonatermékek, bab és borsó, 
ezekről vannak olyan tapasztalatok, hogy elősegíthetik a reumatoid artritisz kialakulását – arra érzékeny egyénekben.
A lektinekről állítják pl. hogy elvékonyítja a bélfalat. A kutatások szerint a bélbe kerülő, és felszívódó anyagok esetleg immunreakciókat válthatnak ki, ami ízületi gyulladáshoz vezet.