2013. július 11., csütörtök

Citromos-kapros nyári burgonyaleves


   Isteni finom nyári hangulatot adó leveskével jöttem ma.
   A savanyúkrumplit nagyon szeretjük, de most máshogy képzeltem el.
   Az én ízlésemnek nagyon jól megfelelt a citrom savanykássága, ill a kapor üdesége.
   A leves alapjául szolgált, a napokban főzött kacsanyaklevesem maradéka a fagyóból.



   Hozzávalók:

  • 0,5 l húsleves
  • 0,5 kg krumpli
  • 1 citrom
  • 1 csokor kapor levélke
  • 1 kis doboz natur joghurt
  • 1-2 kanál tejföl
  • késhegynyi kurkuma



   A húslevesbe beletesszük  az összevágott burgonyát, egy kis csokor kaport összekötve, és egy-két
   citromszeletet, valamint egy fél citrom héját.
   Miután megfőtt a burgonya, egyharmad részét kivesszük, és pürésítjük, ezzel és egy kis doboz
   joghurttal sűrítjük be a levest.
   Végül eltávolítjuk a kaprot, és a citromszeleteket, sózzuk, és egy késhegynyi kurkumát adunk a
   leveshez.
   Ettől gyönyörű szép sárga színe lesz, de lehet curryval is színezni.
   Tejföllel és kaporvirágokkal tálaltam, citrom lével még pikánsítottam egy kicsit.


Ti Ha az élet citrommal kínál, csinálj belőle limonádét!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése