2013. július 26., péntek

Ribizlis Tiramisu




 A három alapíz találkozása

Még mindig a kifőzött feketeribizli dzsemem maradékából "építkezem."
Ebben a sütiben nemcsak a két alapíz található meg  mint a (Tiramisuban), de egyenesen 3
zamattal szembesülünk.
A kakaó,kávé kesernyéségéből,a ribizli fanyarságából, a krém édességéből isteni ízharmónia alakul .



    Hozzávalók:
  • 1 csomag babapiskóta
  • 2 zacskó főzős vaníliapuding
  • 4 kanál cukor
  • 1 liter tej
  • 3-4 kanál feketeribizli lekvár
  • 3 kanál ribizli szem
  • 1,0 dl fekete kávé
  • kakaópor


 Főztem egy nagy adag vaníliás pudingot.
 Miután langyosra hűtöttem kevergetve, hogy ne bőrösödjön meg,az egyik felébe belekevertem
 a dzsemet. (kipróbálhatjátok bármilyen pikáns lekvárral is)
 Egy Jénaiba rétegeztem a krémekkel két sor kávéval átittott piskótát, közé szórtam még egész
 gyümölcs szemeket is.
 Végül pedig meghintettem vastagon kakaóporral, és jól behűtöttem.
     

Az édes íz (pl. anyatej) szeretete genetikailag kódolt. 
Később alakul ki a sós, majd kamaszkorban a savanyú és a felnőttkor elején a keserű íz elfogadása.
 A kellemes íz érzés az alap íz erejétől függ.
Az ízlelőbimbók 30 éves kor utáni erőteljesebb pusztulása emeli az ingerküszöböt és rafináltabb íz kombinációkat is elfogadottá tesz.