2013. július 19., péntek

Tarka pizza



   Pizzát készítettem ma.
   Kettőnknek már nagyon régen csináltam.
   Mindig akkor volt, amikor a lányok hazajöttek ,utoljára nagyobb mennyiségben pedig Kitti lányom
   Lánybúcsúján.





  Hozzávalók: 1 nagyobb és egy kisebb tepsi lett belőle

         a tésztához
  • 50 dkg liszt
  • 2,5 dkg élesztő
  • 2,5 dl víz
  • 1 dl olivaolaj
         feltéthez
  • 4-5 paradicsom
  • fél doboz konzerv kukorica
  • 5 dkg szalámi
  • 10 dkg sonka
  • 2 db hagyma
  • 1 db zöld paprika
  • 15 dkg sajt
  • 1 kiscsokor bazsalikom vagy 1 kiskanál szárított
  • 1 kiskanál oregánó
  • 2 dl paradicsom salsa
  • 1 kávéskanál fokhagymakrém
  • olaj
  • pici cukor


      
       A lisztből, az élesztőből, sóból ,olajból kelttésztát készítettem, de én csak vízzel szoktam,
       nem tejjel.
Amíg a bedagasztott tészta kicsit kelt, addig felszeleteltem a paradicsomot, a szalámit, sonkát.
       A paradicsoszószt összefőztem a fokhagymakrémmel, egy pici vízzel,  bazsalikommal,
       oreganóval,sóval, és a hagymával.
       A tepsit kiolajoztam, kibéleltem a tésztával, megkentem a szósszal, és rápakolásztam  a
       hozzávalókat.
       Fél órát sütöttem, 200 fokon,majd amikor piros lett a széle kivettem,és szeletelve tálaltam.


      Az ételkészítés a legrégebbi művészet,mivel Ádám is éhesen született!