2013. augusztus 16., péntek

Csoko-csokoládétorta



   Születésnapot tartottunk a családban.
   Kitti lányom csokitortát rendelt, mert ezt mindenki szereti.
   3xcsokis tortát készítettem, mert a tészta kakaós,a krém fehércsokis, a máz pedig ganage lett.
   Nagyon izlett mindenkinek, az utolsó morzsáig elfogyott.
 



Hozzávalók:

                24 cm-es tortalaphoz            Kiskukta receptjét használtam 2x3 tojásból
  • 3 tojás  3x(70 g)
  • 250 g liszt
  • 115 ml tej
  • 115 ml olaj
  • 150g cukor+ 6g a habba
  • 3/4 sütőpor
  • 10g Holland kakaó
                krém:
  • 1 vaníliás puding
  • 4 dl tej
  • 2 kanál cukor
  • 20 dkg fehércsoki
  • 1 dl Hullala tejszín
  • vanília eszencia
               csokibevonat ( ganage)
  • 3 dl jól lehűtött  Hullala tejszín
  • 30 dkg 70 % étcsoki
  • 1 ek rumaroma



Kettő 3 tojásos kakaós tortalapot készítettem, de az egyikről pár cm levágtam.
A tojásfehérjéket felvertem a 6 g cukorral.
A sárgákat is összekevertem először a cukorral, majd a többi hozzávalókkal.
Végül az átszitált lisztet, és a habot is beleadtam, és sütőpapíros formába simítottam.
35-40 percig sütöttem 175 fokon, majd kihűtöttem, felvágtam, és megtöltöttem a következő krémmel.

Főztem egy vaníliás pudingot, de csak 4 dl tejjel,majd beletördeltem 20 dkg fehér csokit
( a Lidl-ben most akciós volt) és kicsit kihűtöttem.
Hozzáadtam a tejszínt,a vaníliát, és kézi habverővel elkezdtem felverni.
Mikor már jó keménynek láttam,négy felé osztottama krémet, és a lapokat, meg az egész tortát bekentem vele.

A mázhoz felmelegítettem a tejszínt, ebbe is beletödeltem az étcsokikat,egy kanál rumaromát és kevergettem amíg elolvadtak.
A tortát rácsra tettem, majd a kissé kihült bevonómázat a közepére folyattam, amig mindenhol bevonta
a tortát.
Hűtőbe tettem, majd elkészítettem a royal icynget, amivel már a mézeskalácsaimat is díszítem évek óta.
20 dkg  porcukor, és 1 tojásfehérjét összekevertem, nyomózsákba tettem, és sütőpapírra kis mintákat rajzoltam. Száradnia kell legalább 1 fél nap.
Másnap a tortát ezekkel a kis figurákkal, és egy pár rózsaszirommal , no meg az örök kedvenc pillangóval öltöztettem díszruhába,a születésnapos lányom tiszteletére.