2013. szeptember 30., hétfő

Cipóban tálalt köménymagleves



   Mostanában sokat kísérletezek kenyér, ill. pékáruk sütésével.
   Max konyhájában is sűrűn nézelődöm, most a ropogós kovászolt kiflijét néztem ki.
   Mivel 16 db kiflire nem volt szükségem, cipót, és gubarudat is csináltam a tésztájából.

   A két kis cipót műzlis cserép tányérban sütöttem 20 percig.
   Ebből a mennyiségből 2 cipó, 4 db ropogóskifli, és 6 gubarúd készült.

http://tanuljmegsutni.blogspot.hu/2013/09/ropogos-kovaszolt-kifli.html


Hozzávalók a köménymag leveshez:

  • 2 ek liszt
  • 1,5 ek zsír vagy olaj
  • 1 kk köménymag szemesen ill egy pici darálva
  • 2-3 levélke lestyán
  • 1 kk pirospaprika
  • víz



   A zsiradékkal rántást készítettem, beleszórtam a köményt, a pirospaprikát, és felöntöttem vízzel
   kb 8 dl.
   10 percig forraltam, hozzáadtam a vágott lestyán levélkéket,sóztam, majd a cipócskákban tálaltam.