2013. szeptember 7., szombat

Kakukkfüves-grillezett-hal



 
   Aliz lányomékkal grilleztünk amikor itthon voltak, mert vágyott már egy kis "friss" halra.
   Nagyon szereti a sült keszeget, és a kárászt.


A halakat előző este sűrűn beirdaltam, bepácoltam a szokásos pácunkba.
De ha nincs ennyi időtök, legalább egy órára sózzátok,vagy pácoljátok.2 teáskanál só
  • 1 kiskanál bors
  • kakukkfű
  • 1 kiskanál pirospaprika
  • 1,5 dl olaj
  • 1 kiskanál fokhagymakrém
  • 1 evőkanál szójaszósz


Fehéren izzó faszénen sütöttük szép pirosra. 
Az ilyen, képen látható halrács nagyon praktikus, mert könnyen lehet forgatni vele a halat.
Érdemes a rácsra,vagy a hal hasába kakukkfüvet, rozmaringot tenni.
A fűszer illatosít, ízesít.


 
    Paprikás rizssalátával fogyasztottuk.
    ( a paprikát felkockáztam, pici olajon megdinszteltem, majd öszzekevertem a főtt rizzsel,
    és kicsit megöntöttem balzsamecetes vízzel)
 
    Jó móka volt  pálcákkal  enni a rizst. Vagy is inkább "próbálni".