2013. szeptember 14., szombat

Mákos almagolyóbis





  Reszelt almát tettem el télire, de elég sok lett,annyi üvegem nem is volt már.( be kell szereznem még)
  Akkor gondoltam rá,  hogy gombócnak készítem el azt, ami megmarad.
  Maradt is egy jó adag amivel gazdálkodhattam, de aznap már nem készítettem el.
  Nem is volt baj, mert a búzadara így jól megdagadhatott benne.
  Tettem hozzá még zabpelyhet is, így igazán laktató lett a golyóbis.

 Hozzávalók:
  • kb 1 kg reszeltalma
  • kb 15 dkg búzadara
  • kb 5 dkg zabpehely
  • 1tojás
  • fahéj
  • mák
  • kristálycukor
  • 1 ek olvasztott margarin
    A lereszelt almát összekevertem a darával, és a zabbal, majd állt egy éjjelt, de elég 1 óra is.
    Másnap átkevertem, és hozzáadtam a fahéjat, a tojást, margarint .
    Golyókká formáltam ,kifőztem forró vízben, majd meghempergettem cukrosmákban.