2013. szeptember 30., hétfő

Mézes-mákosguba háziasan


    A "Szeretlek Magyarország" TV műsorban látott Egri asszonyok rekordkisérlete ihletett meg tegnap,
    ahol 1556 m gubatészta készült.
    Valahogy megkívántam a mákos gubát.
    Tervbe volt már , hogy kiflit, és cipót készítek, így egy tésztából három féle készült.



   Tészta készítése: Max konyhájából
   http://tanuljmegsutni.blogspot.hu/2013/09/ropogos-kovaszolt-kifli.html

   Ebből a tésztából 4 kiflit, 6 db 25 cm gubarudat, és 2 db cipócskát készítettem.

 


    Hozzávalók a mákos gubához 2 személyre

  • 6 db gubarúd
  • 5 dkg darált mák
  • porcukor
  • méz
  • vaj olvasztva
  • 1 db vaníliáscukor
  • 2,5-3 dl forró tej


   A gubarudakat kisülés után nem takartam le, így éjjel kicsit kiszáradhatott.
   Másnap feldaraboltam, forró vaníliás-cukros tejjel meglocsoltam, darált mákkal megszórtam,
   majd megcsurgattam olvasztott vajjal, és mézzel.