2013. szeptember 12., csütörtök

Őszi szőlős-pite cukormáz csíkokkal




   A beköszöntött ősz igen csak elkényeztet a gyümölcseivel, annyi ötletem van, dehát gondolni kell a
   kilóinkra is.
   Közeli ismerősőm finoman megjegyezte, hogy sok kelttésztát készítek.
   Igen igen szeretjük. 
   Akkor most omlós tészta lesz,pite formában.
   Ha ha, azt is csináltam a nyáron mindenfélét epreset,cseresznyéset,meggyeset,ribizliset, korai szilvásat.
   Na és hol van még az alma körte?



   Hozzávalók:
  • 30 dkg liszt
  • 12 dkg zsír vagy 12 dkg vaj
  • 10 dkg cukor
  • 2 ev k tejföl
  • 1 tojás
  • 1 tsk sütőpor
  • 1/2 kk só
     töltelék:
  • szőlő       fehér / kék
  • 4 kanál morzsa
  • fahéj
  • gyömbér por
  • porcukor
  • tojásfehérje

      A tésztához valókat gyorsan, újbegyekkel csipkodva, összeállítjuk.
      Fél- egy órát fóliába csomagolva hűtőben pihentetjük.
      A piteforma nagyságú kört vágunk ki a kinyújtott tésztából,megszurkáljuk, majd morzsával megszórjuk.
      A forma szélére is jutott a tésztából úgy, hogy hurkákba sodortam, és rányomkodtam körbe. 
      Nekem nem volt itthon morzsám, ezért 2-3 db kenyeret megpirítottam, és kicsi kockákra vágtam.
      A szőlőből kibugyogó nedvet ez is tökéletesen beitta.
      Cukrot nem tettem a töltelékbe, mert elég édes fajta szőlőnk van. 
      Megszórtam még a szőlő szemeket fahéjjal és picike gyömbérporral.
      Aztán már tettem volna a sütőbe, amikor észrevettem a hűtőben a cukormázat, ami még a
      múlt hónapról árválkodik, hogy jó lesz még valamire.
      Rácsíkoztam ezt is a pite tetejére, rontani nem fog rajta.
      Mivel elég vékony a tészta, ezért 25 perc sütés elég volt, így is kissé megpirult a széle amire
      észre vettem.
      Kicsit hülni hagytam és szeleteltem.
      Nagyon jó ízt adott az édes, és borízű szőlő a gyömbérrel, fahéjjal.

     A recept hozzávalói az Ízes kalandok blogból való, de az elkészítését eléggé átváltoztattam.