2013. szeptember 5., csütörtök

Paradicsomszószban főtt húsgombóc spagettivel




Paradicsom befőző projektben vagyok napok óta.
Így adva volt félig,hogy mi legyen a mai menü..... paradicsomhoz valamit....
....és kigondoltam                    
némi húsgolyót és egy kis köretet kellett készítenem



     A darálthúst (kb 30 dkg) összekevertem egy gerezd fokhagymával, sóval, borssal, egy tojással,
     és annyi morzsával, hogy összeálljon.
     Az átpasszírozott paradicsomlébe, ami kimaradt az üvegekből  beleágyaztam.
     A lében a következő fűszerek voltak benne  (lásd a lap alján).
     Főztem a gombócokat  úgy 20 percet, egy kicsi vízzel felöntöttem, úgy is
     vissza sűrűsödik.
     Közben kifőztem a spagettit,és forrón tálaltam.


sok fűszeres szósz receptje

                                  4 liter  paradicsom szósz                                        
1 tk mustármag
4 ág  friss bazsalikom
3 zeller szár
3-4 ág kakukkfű
1 ev mustár
1/2 kk őrölt rozmaring
2 nagy alma reszelve 
1 nagy hagyma
1 ev k méz
1tk őrölt kömény
5 babér
1 tk majoranna  
2 ev k almaecet
12 ev k cukor
1/2 kk fahéj
2 gerezd fokhagyma
1tk koriander
                                                            
A szószt a fűszerekkel együtt a felére besűrítjük. kb 2 óra kell.
Végül szitán átszűrjük,és megy a száraz dunsztba.

Ez a szósz kerül pizzára, spagettire, pörköltekbe stb

http://konyha-labor.blogspot.hu/2012/09/befozes-kepekben.html                ez a tavalyi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése