2013. szeptember 16., hétfő

Zabpelyhes-mákos puszedlik


                       
   Nagyon szeretem a zabpelyhet, jót tesz az egészségemnek úgy érzem.
   Ezért sokszor készítek vele különféle ételeket.
   Most délutáni csemegének készült, a tejeskávém mellé.

Hozzávalók:
  • 15 dkg liszt
  • 15 dkg zabpehely (nagyon jó a Lidl-ben kapható)
  • 15 cukor vagy tetszés szerinti édesítő
  • 5 dkg darált mák
  • 1 tojás
  • 12 dkg margarin
  • 1-2 kanál meleg tej
  • 1 tk szódabikarbóna
A zabpelyhet beáztattam egy pár percre annyi vízbe amennyi ellepte, majd kinyomtam a vizet belőle.
A lisztet, zabot,cukrot,mákot összekevertem egy tálba.
A meleg tejben feloldottam a szódát,az olvasztott margarint,és hozzákevertem a száraz anyagokhoz.
A tésztából tojás nagyságú gömböket formáltam, és 180 fokon kb 10-15 percig sütöttem.


A zabpehely élettani hatása:

- Gazdag B vitaminban és E vitaminban 
- Vas, kálium, kalcium, foszfor és magnézium is található benne
- Növény létére nagy a fehérjetartalma
- Regenerálja az idegeket, élénkíti, táplálja az egész idegrendszert
- Ajánlott a fogyasztása bőr és emésztési panaszoknál
- Ajánlott továbbá kimerültség és fokozott stressz esetén
- Gyulladásgátló anyagokat tartalmaz, nyugtatja a gyomrot, beleket
- Természetes lúgosító hatásával a szervezet savasodását képes megkötni, 
megszüntetni
- A rák megelőzését is elősegíti. Oldhatatlan rostjai ugyanis csökkentik egyes savak 
toxicitását. Emellett a benne lévő fitokemikáliák is rákmegelőző hatással bírnak.
- Teltségérzetet okoz.
- Akik reggel zabpelyhet esznek, kevésbé hajlamosan ebéd előtt 
nassolni.

Forr:
Szűcs Sándor mesterszakács 
MNGSZ Egészséges Táplálkozás Bizottság