2014. január 22., szerda

Céklasaláta kukoricával


   Úgy gondoltam, ma valami salátát ebédeljünk.
   A cékla már egy pár napja tekinget a kosárból,ezért őt választottam "főszereplőnek".
   Az csemegekukorica jó gondolatnak tünt, a narancs savasságáról már nem is beszélve.
 

  Hozzávalók: 2 személyre
  • 1 db közepes céklagumó
  • 1 doboz csemegekukorica
  • 2-3 db virsli
  • 6 dkg Trappista sajt
  • 1 db narancs
  • 1 kk őrölt köménymag
  • 1 ek lenmag

Elkészítése:
A céklát meghámoztam, lereszeltem,megszórtam egy kk őrölt köménnyel.
A kukoricáról leöntöttem a levét, és hozzákevertem a céklához, és a narancs felének a levét rácsavartam.
A keveréket ráhalmoztam egy tányérra, majd megszórtam egy kis lenmaggal.
A salátához virslit, és sajt darabkákat karikáztam, és a narancs másik felével együtt tálaltam.


A cékláról:
  • A cékla tápértéke számottevő – éppen ezért a szuperételek egyike. Nem csupán antioxidáns hatása (A,B, C vitaminok) jelentős, de számos ásványi anyagot és nyomelemet is tartalmaz – pl szilícium, kálium, kalcium, foszfor, vas, kén, cink, mangán, réz, jód.
  • Gazdag folsav tartalma miatt kismamáknak is nagyon ajánlott.
  • Csökkenti a csontritkulás kialakulásának veszélyét, ugyanis a szilícium-dioxid leköti a kalciumot.
  • Legújabb kísérletek bebizonyították, hogy rendszeres céklalé (fél liter naponta) fogyasztása jelentősen csökkenti a magas vérnyomást és koleszterin szintet.
  • A cékla préselt leve kiváló májtisztító, így különösen ajánlott méregtelenítésre (éppen ezért másnaposság ellen is hatásos). Továbbá a céklalé hatékony lehet influenza és nátha ellen, savas gyomorra, székrekedésre, aranyérre és egyéb bélbetegségekre.
  • A nyers cékla vérképző, gátolja a rákos sejtek szaporodását, fokozza a sejtek oxigénellátását és hatásos védelmet nyújt bél és gyomorrák ellen.
  • Bőrbetegségeken is segít, pattanások, korpásodás ellen is javasolt – késlelteti bőrünk öregedését.
  • A cékla enyhíti a menstruációs zavarokat és a változókor tüneteit.
forr.http://www.tutitippek.hu/blog/cekla-tippek.php

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése