2014. február 18., kedd

Mákostészta narancsízzel


   Egy kicsit újítottam ma .
   Alapvetően a mákos ételeket nagyon szeretem, van is jó pár recept már itt a blogon, most a narancs ízét
   ötvöztem a mákkal.
   Szerintem remek lett.


Hozzávalók: 2 személyre

  • 250 g 8 tojásos Boglyas szélesmetélt
  • kb. 10-12 dkg darált mák
  • 10 dkg porcukor
  • 1 narancs héja + 1 díszíteni
  • 1 ek olaj

Elkészítése:
Bő forró vízben kifőzzük a szélesmetéltet,lecsöpögtetjük, elkeverjük egy ek olajjal.
A darált mákhoz lereszeljük a narancs héját, és hozzáadjuk  porcukrot.
A tésztát megszórjuk a mákos keverékkel,és mivel jó édes volt a narancsom,még a tálaláskor a levét is rácsöpögtettem.


A mák:
A mák kifejezetten gazdag ásványi anyagokban, amelyeket szervezetünk könnyen felhasználhat. Megtalálható benne a foszfor, a magnézium, a kálium, a kalcium és a vas is, ráadásul mindegyik aránylag magas értékkel. 


Csontritkulás

Schirilla György nevéhez fűződik a következő egyszerű, de csontritkulásra kifejezetten ajánlott recept: 25 dkg mákot öntsünk fel kis vízzel, édesítsük mézzel, majd az egészet forraljuk fel.

A forrás elérésekor vegyük le a tűzről, és tároljuk hűtőben. Napi egy evőkanál ajánlott belőle, lehetőleg reggel.