2014. április 7., hétfő

Nyuszi fészekben


A húsvét nélkülözhetetlen étele a kalács.
Az ünnepi asztal látványát feldobhatjuk, ha a hagyományos fonott kalács helyett fészekben ülő nyuszikat készítünk.
 

Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 2 tojás sárgája +1 kenni
  • 2,5 evőkanál cukor
  • fél zacskó instant élesztő
  • 2 evőkanál olaj
  • 3 dl tej
  • só 


Elkészítése:

A hozzávalókat kimértem, a lisztet átszitáltam, majd a kenyérsütőgép üstjébe beleadagoltam.
A dagasztó programmal fél órát dagasztattam, majd egy órát kelesztettem.
Kinyújtottam kb. 1-1,5 cm vastagra a megkelt tésztát, majd  kb. 1,5 cm széles és kb. 20 cm hosszú csíkot vágtam.
A két végét egymáshoz fogtam, majd kétszer megcsavartam és kis gombócot tettem a farkincáknak.
Tojássárgájával jól lekentem, és sütöttem 25 percig szép pirosra.