2014. április 24., csütörtök

Spagetti zöldséges szósszal csirkehússal


Ma spagettit készítettem zöldséges-tejfölös szósszal és csirkehússal.
A sok ünnepi tojásos étel után, a koleszterin védelmére, tojás nélküli tésztával ettük.


Hozzávalók:
  • 500 g spagetti tészta
  • 500 g csirkehús
  • 15 dkg brokkoli
  • 10 dkg sárgarépa
  • 1 fej vöröshagyma
  • 3-4 evőkanál tejföl
  • 4 evőkanál napraforgóolaj
  • 1 evőkanál szőlőmagolaj
  • 1 evőkanál liszt
  • 2 db zöldséges leveskocka
  • csipet majoranna
  • csipet oregano
  • 1 kávés kanál pirospaprika
  • csipet bors
  • 1 kis csokor petrezselyemlevél


A csirkehúst, aminek leszedem a bőrét (lehet most sokan szörnyülködnek, de a koleszterin sok benne) a fej vöröshagymával, az egyik leveskockával és a fűszerekkel megsütöttem.
A másik kockával és annyi vízzel, hogy ellepje 10 percig főztem a répát és a brokkolit.
A lisztből a tejfölből és a zöldségeknél maradt léből mártást kavartam, majd óvatosan a hús szaftjával is összekevertem.
A spagettit 6-7 percig főztem, majd leöblítettem hideg vízzel, és egy kanál szőlőmagolajjal megöntöztem, elkevertem.

Ezt az olajat Aliz lányomtól kaptam, a jó hatását többek között
 itt olvastam.