2014. május 3., szombat

Ribizlis joghurtkocka



                        Anyák napjára joghurtos sütit készítettem.
                       Anyunak szívformában, nekünk pedig kockák lettek.


Hozzávalók:
  • 3 tojásból piskóta 
  • 4 dl natúr joghurt
  • 2 dl tejszín
  • 10 g zselatin /egy fél zacskó/
  • 3 evőkanál feketeribizlilekvár
  • 15 dkg mirelit feketeribizli
  • cukor/ édesítő tetszés szerint
  • 1 tasak vaníliáscukor


Elkészítése:
A joghurtot összeturmixoltam a lekvárral, amit nagyon kevés cukorral készítettem még a nyáron.
(bármilyen fanyar gyümölcsel ellehet készíteni, de ilyen szép színt csak feketeribizlivel, áfonyával, szederrel tudunk csak elérni)
Beleforgattam a habbá vert tejszínt meg a kiolvasztott ribizliszemeket, és hozzákevertem a langyos vízben oldott zselatint,vaníliáscukrot.
A tepsit amibe a piskóta sült, kibéleltem fóliával, és beleöntöttem a joghurtos masszát.
Amikor szilárdulni kezdett ráterítettem a piskótalapot.
Tálalás előtt a süteményt a tepsiből átfordítottam egy tálcára, lehúztam róla a fóliát és kockákra vágtam.
A kockák tetejét tejszínhabbal, ribizliszemekkel citromfűlevélkékkel díszítettem.




Sokáig éljenek az Édesanyák!