2014. május 15., csütörtök

Sóskás pohársaláta



Salátát ígértem, itt van lányaim!
Pohársaláta!
Annyira jól érvényesül együtt a virsli füstössége, a sóska savanykás íze, a krémes kefír, a ropogós retek, a friss paradicsom, a szőlőmagolaj aromája és végül a tetején a sózott mandula.


Hozzávalók:
  • 1 nagy maréknyi sóskalevélke apróra tépve
  • 1 db piros hónapos retek
  • 1 nagyobb paradicsom
  • 1 ek. szőlőmagolaj vagy olivaolaj (hidegen sajtolt)
  • 2 db füstli vagy füstölt ízű virsli
  • 2 db füstölt sajt szeletke
  • 1 dl kaukázusi kefír
  • 4-5 db sós mandula

Elkészítése:
A virslit roppanósra főztem, majd kihűtöttem.
A zöldségeket jól megmostam, a sóskát összetépkedtem, a paradicsomot, retket kockákra vágtam, majd meglocsoltam szőlőmagolajjal.
Egy üvegpohár aljába megágyaztam a salátának 1 dl kaukázusi kefírrel, majd lazán beleraktam a saláta hozzávalóit, és megszórtam durvára vágott sós mandulával.


tudnivaló a sóskáról:
  • hűvösebb ,esős időben leszedett sóska íze enyhébb mint a száraz időben fejlődőé
  • étvágygerjesztő a savanykás íze miatt
  • magas gyűmölcssav tartalma miatt élénkítő, frissítő
  • kiváló immunerősítő 
  • oxálsav tartalma miatt zsíroldó hatású
  • magas C vitamintartalmú
  • sok ásványisót, vasat tartalmaz


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése