2014. május 10., szombat

Tésztakendős darálthúsos újkrumpli


A levelestésztát este kivettem a fagyasztóból, hogy másnap készül belőle valami.....
Aztán ma, alkotói kedvemben az egész ebédet belevarázsoltam.
Ez az étel a rakott krumpli darálthúsos változata, csak én még fokoztam annyival, hogy a tésztával még átbugyoláltam.
Így pite jelleget kapott.


Hozzávalók:
  • 1 csomag levelestészta
  • 500 g darálthús (sertés/marha/pulyka)
  • 500 g közepes újkrumpli
  • 3-4 nagyobb csiperke gomba
  • 3 db kakukkfű ágacska
  • 1 csokor újhagymaszár
  • 1 kis fej lilahagyma
  • 3-4 kanál tejföl
  • olaj
  • frissen darált bors
  • 2 db tojás
  • 5 dkg füstölt sajt a tetejére



A darálthúst kb. negyed órán át pároltam egy kanál olajon a lilahagymával, a kakukkfűvel, sóval, nagy darabokra vágott gombával, frissen darált borssal.
Közben az újkrumplit félig megfőztem egy pici sóval.
Amikor a húsról már elfőtt a saját és a gomba leve, a tejfölbe belehabartam egy egész tojást és egy másik tojás fehérjét, majd óvatosan összekevertem a kockákra vágott krumplival, és a metélt hagymaszárakkal.
Ezt a tölteléket a kinyújtott levelestészta közepére halmoztam, majd a tésztát ráhajtogattam, lekentem a maradék tojássárgájával, megszórtam egy kis sajttal, és fél órát sütöttem szép pirosra.
Várni kellett volna egy kicsit mielőtt felvágom, mert úgy szebb lett volna, de már nagyon éhesek voltunk.
Finom lett, a maradékába este belekóstoltam, és nekem hidegen még jobban ízlett.


Jó nagy adag lett!