2014. május 24., szombat

Töltött csirkecomb sült újkáposzta salátával (koleszterin csökkentett)


Már lassan kezdem megszokni, hogy a csirkehúst "nyúzottan" eszem, a kissé magas koleszterinem miatt.
A töltelékből is kihagytam a tojás sárgáját, helyette az illúzió miatt kurkumával sárgítottam.



Hozzávalók:

- 3 db csirkecomb kicsontozva

- 5 dkg túró
- 1 db zsemle
- 1-2 kanál zsemlemorzsa, attól függően milyen vizes a túró
 - extraszűz olívaolaj
-1 tojásfehérje 
- késhegynyi kurkuma 
-1 fej friss újkáposzta
- kakukkfű
- fehér bors
- balzsamecet
- só
-1 fél kk rómaikömény



Elkészítése:
A zsemlét beáztattam csupán csak vízbe, majd kinyomkodtam a vízet belőle.
 A túróval, pici sóval, tojással egy ujjnyi kakukkfű letépkedett levélkéjével, kurkumával összekevertem.
Tettem bele még morzsát is, mert lágynak találtam.
A tölteléket beletöltöttem a csirkecomb filébe, megszórtam sóval, fehér borssal, majd jó szorosan feltekertem majd kiolajozott alufóliába csomagoltam.


Középmeleg sütőben 30 percig sütöttem.
 Majd kivettem a fóliából és egy teflon serpenyőben egy evőkanál olivaolajban szép pirosra sütöttem 5-6 perc alatt.
Amíg hült, elkészítettem a káposzta salátát.
A gyenge káposztát jó nagy darabokra vágtam (úgy is összesül, mert még sok vizet tartalmaz).
A római kömény magot pár percig pirítottam, majd erre rádobtam a káposztát, pici balzsam ecetet, és sót adtam hozzá.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése