2014. június 19., csütörtök

Piskótás meggyes-szilvás rétes


Ez a különleges rétesvariáció is a kedvünkre volt.
A Kifőztükben láttam meg, és ki kellett próbálnom : http://kifoztuk.hu/receptjeink/item/piskotas-retes


Hozzávalók:
  • 1 csomag 6 vagy  8 lapos réteslap
  • 1 kg gyümölcs  (itt meggy és szilva volt)
  • 1 dl tejföl
  • 2 evőkanál porcukor
  • 2 evőkanál olaj


A piskótához
  • 2 tojás
  • 10 dkg liszt
  • 10 dkg porcukor
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 1/4 kávéskanál fahéj
  • 2 evőkanál víz
  • fél citrom reszelt héja
  • 1 evőkanál citromlé


Elkészítése:
Piskótát készítettem: 2 egész tojást kikevertem a porcukorral, majd hozzáadtam a vizet, a citromhéjjat, a citromlevet, és végül a fahéjas sütőporos lisztet.
A réteslapokat, mivel nekem 8 db-os volt, 4-4 db-ra kétfelé vettem, így két rúd lett belőle.
Ráhelyeztem egy konyharuhára két lapot, megkentem vékonyan a felső lapot 1 dl tejföl 2 evőkanál olaj és egy evőkanál porcukor keverékével.
Majd megint két lap ment rá, és erre öntöttem az elkészített piskóta massza felét.



A piskótatészta felére rászórtam a lecsöpögtetett, kicsit cukrozott, fahéjas meggyet és szilvát.
A konyharuha segítségével feltekertem, és sütőpapíros tepsibe tettem.
A másik fele réteslappal, és piskótával, gyümölcsökkel szintén készítettem egy rudat, és ez is a tepsibe került.
A rétesek tetejét megkentem a maradék tejfölös olajjal, és 180 fokon sütöttem fél órát.
Szép pirosra sült, mennyei illata és íze lett.
A piskóta ahogy sült, beszívta a gyümölcsök levét, így nem kellett semmilyen "kötőanyag".
Jó szaftos állagú lett, szépen lehetett szeletelni miután kihűlt.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése