2014. szeptember 14., vasárnap

Óriási kókuszos kocka



Már nagyon régen készítettem kókuszkockát, pedig Apa kedvence.
Ennek a sütinek a nagy szakértője, a kedves nászasszonyom, Ő már tökéletesre fejlesztette ki.
Most kipróbáltam egy új receptet, amelyet a konyhatündéreknél találtam, és nagyon meg vagyok vele elégedve.
Rendkívül puha, jó tésztájú sütemény.


Hozzávalók:
  • 30 dkg liszt
  • 15 dkg cukor
  • 3 db tojás
  • 3 dl tejföl
  • 1 dl olaj
  • 1 tk sütőpor
  • 1 tk szódabikarbóna
csokiszósz:
  • 2 evőkanál Holland kakaópor
  • 10 dkg vaj
  • 15 dkg cukor
  • 1 ek. rum
  • szükség szerinti mennyiségű tej
a  hempergetéshez:
  • kókuszreszelék


Elkészítése:
Elővettem egy 31x18-as méretű tepsit,kibéleltem sütőpapírral.
A lisztet átszitáltam a sütőport pedig hozzáadtam.
A tojásokat szétválasztottam, a sárgáját kikevertem a cukorral, tejföllel.
Felváltva hozzákavargattam  a lisztet, a felvert fehérjét, az olajat.
A simára kevert tésztát beleöntöttem a tepsibe, és fél órát sütöttem 180 fokon.
Majd miután kihűlt, felvágtam jó nagy kockákra ,és készítettem egy csokimázat.
Villára felszúrtam a kockákat, és belemártottam a langyos szószba, de csak egy pillanatra, mert gyorsan beleszívja .Ha besűrűsödne, melegítsük ill. tejjel hígíthatjuk...
Kókuszreszelékben  meghempergettem.
Legközelebb krémet is kap a belsejébe.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése