2014. szeptember 6., szombat

Túrós-szedres csigák



Az 1 db szederbokrocskánk éledezik, minden harmadnap van rajta egy-két marékkal.
Nem győzöm a szedres ételeket készíteni .
Most kelt tésztát csináltam, és a mai mennyiség ebbe került bele.



Hozzávalók:
tésztához:
  • 25 dkg liszt
  • fél zacskó szárított élesztő
  • 1 dl tej
  • 1 tojás
  • 5 dkg cukor
  • 5 dkg vaj
  • csipet só
töltelék:
  • 3 dkg cukor (a szeder édességétől függő)
  • 25 dkg túró
  • 1 evőkanál tejföl
  • 1 zacskó vaníliás cukor
  • szeder
a tészta tetejére:
  • tojássárgája
  • porcukor

Elkészítése:
A tésztát a kenyérsütő dagasztójával kevertettem ki,és abban is hagytam kelni.
Másfél óra múlva kinyújtottam, megkentem a túró,cukor,tejföl keverékével,és megszórtam szederrel.


Óvatosan feltekercseltem, és jó éles késsel szeletkéket vágtam a rúdból.
Sütőpapíros tepsibe tettem a csigákat, és lekentem tojás sárgájával.
Fél órát sütöttem szép pirosra, majd kicsit kihűtöttem, és leszórtam porcukorral.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése