2014. október 31., péntek

Tökös-kakaós csíkos kuglóf


Varga Ildíkónál találtam, Ő pedig Aranytepsinél fedezte fel ezt  a remek receptet.
Csak egy nagyon kicsit változtattam rajta.



Hozzávalók:
  • 25 dkg liszt
  • 13 dkg tökpüré
  • 5 dkg porcukor
  • 1 tojás sárgája
  • 2,5 dkg élesztő
  • kb 1 dl tej
  • 2 evőkanál kakaópor
  • mogyorónyi gyömbér reszelve
  • 1 csipet só
  • 2 evőkanál olaj(vagy 5 dkg vaj)


Elkészítése:
Egy tálba szitáltam a lisztet, majd a felfuttatott élesztőt is beleöntöttem,(a tejnél vigyázni kell, mert a tökpüré eléggé nedves, és lehet hogy nagyon lágy lesz,csak óvatosan öntsük, )
A tojás sárgája, a püré,a só, a gyömbér, a végén az olaj is belekerült.( lágy tészta lett)
Pihentettem egy fél órát, majd ketté vettem, és az egyikbe belegyúrtam a kakaót, a másikhoz is adtam egy kicsi lisztet még, csak annyit, hogy ne ragadjon amikor nyújtom.
Mindkettőt kb egyforma nagyságúra nyújtottam, majd ráfektettem a tökösre a kakaósat.
Jól rányomogattam, és szorosan feltekertem.
18 cm -es cserép kuglóf formába tettem, és egy negyedórát még pihentettem, amíg a sütő melegedett.
40 percig sütöttem 160 fokon, tűpróbáig.(  aki fém formában készíti, akkor elég 30 perc is)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése