2014. november 18., kedd

Diós-meggyes bukta


Megint eljött a BUKTANAP!
Drága férj uram megkívánta.
Törte is a diót buzgón, hogy legyen ebédre bukta, de kikötötte Óriásokat kér, amibe jól bele lehet harapni.
Még azt se bánta, hogy nem sima diósat készítek, mert ugye nálam a kisérletezés gondolata felmerült.
Úgy gondoltam muszáj kipróbálni a dió mellé még a meggyet.( persze ebbe a a napokban megmaradt meggydzsem hasznosítása is közrejátszott)




Hozzávalók:
a tésztához
  • 60 dkg liszt
  • 2.5 dkg élesztő
  • 2 tojássárgája
  • 5 dkg margarin
  • 3 dl langyos tej
  • 2 evőkanál cukor
a töltelékhez
  • 20 dkg darált  dió
  • 3-4 evőkanál meggydzsem
  • kb 1 dl tej
  • 10 dkg cukor

Elkészítése:
A hűséges konyhai segítőm segítségét vettem igénybe, azaz a kenyérdagasztógépemmel kidolgoztattam a tésztát,majd a kelesztést is rábíztam.
Addig elkészült a dió törés,pucolás,darálás is.
Egy kevés tejbe beletettem a diót, cukrot, a meggydzsemet is beleadtam, majd egy kis ideig kevergettem,végül hűlni hagytam.
A megkelt tésztát két részre vágtam,kinyújtottam, majd  2x6 részre vágtam( hogy óriás legyen)



Megtöltöttem a buktákat, lekentem tojássárgájával, az oldalait, ahol összeérnek, olajozott ecsettel mázoltam be.( így szépen elválik majd amikor kihűlt)
180 fokon 40 percig sütöttem,amíg szép piros lett.




Tényleg ÓRIÁS lett!!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése