2014. november 3., hétfő

Sütőtökös golyó


Még mindig maradt egy darabka tököcském, amit a napokban sütöttem, kerestem a hasznosítására receptet, ezt találtam.
Gyorsan elkészítettem, mielőtt Apa kimondta volna, hogy "desszert?"


Hozzávalók:

  • 4-5 evőkanál tökpüré (sült tök)
  • annyi kekszmorzsa, amennyire keményre szeretnénk (én 2-3 evőkanálnyit tettem)
  • kókuszreszelék
  • méz (aki nem találja elég édesnek)  nekem nem kellett
  • fűszerek (fahéj, gyömbér,stb.) aki igényli



Ha jól megsütötted a tököt, gépi pürésítésre nincs is szükséged, elég egy villával összetörni.
Ha akarsz extra ízeket, a fűszereket beleadod ízlésed szerint,majd annyi kekszmorzsával gyúrod össze, amilyen állagúra szeretnéd.
Nekem még cukorra, vagy mézre sem volt szükségem, elég volt a tök és a morzsa édessége.
De ha valaki édesebb szájú, nyugodtan kísérletezzen az édesítéssel, fűszerezéssel.
Végül a masszából golyókat gömbölygetsz,és kókuszban meghempergeted.



A sütőtök élettani hatásáról itt olvashatsz http://www.sutotok.com/elettani-hatasok  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése