2014. december 20., szombat

Piros mézesek a karácsonyfára



Drága Margótól a  Rupáner konyhából készítettem az idei mézeseket.
A piros-fehér karácsonyfa díszeim mellett, az angyalos asztal díszem is ebből a tésztából készült.
Köszönet érte, nagyon jól sikerült.



Hozzávalók:

  • 1 kg liszt
  • 30 dkg ráma margarin
  • 1 bögre méz 
  • 1,5 bögre porcukor
  • 3 teáskanál szódabikarbóna
  • 1 zacskó mézeskalács fűszerkeverék
  • 3 db tojás
piros máz:
  •  1 dl langyos víz
  • 3-4 teáskanál púpos porzselatin
  • fél üveg piros ételfesték
fehér íróka: 
  • 1 tojásfehérje
  • 20-25 dkg kétszer átszitált porcukor
  • pici citromlé


Elkészítése:
Egy nagy tálba megszitáltam a lisztet, hozzáadtam a fűszert,szódát.
A margarint felmelegítettem egy kis lábasba, és hozzáadtam a mézet is,és a tojásokkal együtt ment a tálba.
Először fakanállal, majd kézzel jól összegyúrtam.
Az idén ismét tanultam új dolgokat, a nyújtás, és a festés terén.
Ahhoz,hogy egyenletesen vastag tésztát kapjak, kerestem két egyforma kb fél cm vastag eszközt.
Drága Viktorunk tavalyi ajándéka két fakanál, amely precíz munka, így megbíztam az egyforma méreteiben.
A tésztát kisebb adagokban kinyújtottam egyenletes fél cm-es vastagságúra, a fakanalak és az öreg nyújtófám segítségével, majd karácsonyi formákkal kiszúrtam.
Azokba, amelyeket szalagokra akartam felfűzni, hurkapálcával két lyukat szúrtam a közepükbe, amelyeket lógatni akartam, azokba csak egy lyuk került.
180 fokon pontosan 10 percig sütöttem sütőpapíros tepsiben.
Miután kihűltek a mézesek, másnap egy dl langyos vízbe 3-4 púpozott teáskanál porzselatint kevertem, amihez annyi piros ételfestéket (sajnos csak  folyékonyat tudtam beszerezni, de a gél,és a por a legjobb)adtam, hogy jó élénk legyen a színe kb fél üvegecske.
Kétszer lekentem ecset híján egy használaton kívüli szemfesték aplikátorral.
A zselatin gyorsan köt,ezért gyorsan kellett dolgozni, időnként felmelegítettem, és a két festés között volt egy-két óra száradási idő.
Porcukor és tojásfehérje mázzal díszítettem.













Más mézeseim:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése