2015. április 19., vasárnap

Citromkrémes Szülinapi tortám



Nos eljött ez az idő is! Fél évszázad....
Nem panaszként mondom!
Jól látjátok, már régóta vagyok fiatal:)
Számot vetettem az eltelt idővel, és .........
Büszkén vállalom a koromat!
Köszönöm Családom szeretetét, amivel körülölelnek nap mint nap!
Csodálatos Születésnapot rendeztek!
Az ünneplést igaz picit előrehoztuk, mert Húsvétkor tudott az egész család itthon lenni.
(Bár az időzítés ...50 éve húsvét hétfőre esett a születésem.)
Ráadásul dupla Szülinap volt, mert a fiatalabb lányomat is a nyuszi hozta anno.
Szóval felejthetetlen kerek évforduló volt, nagyszerű ajándékokkal, gyönyörű virágokkal.
Meglepetésként pedig kvízműsort rendeztek,ami nagyon jó hangulatban zajlott le,rendesen megdolgoztattak az ajándékaimért :)




Igazság szerint ombre tortát ( színátmenetes)szerettem volna készíteni, de  majd legközelebb jobban rákészülök.


Elkészítése:
4 tojásos  zöld piskóta

  • 4 tojás
  • 4 evőkanál kristálycukor
  • 4,5 evőkanál liszt
  • 2 késhegynyi sütőpor
  • 1 tubus zöld ételfesték (gél)

4 tojásos kakaós piskóta

  • 4 tojás 
  • 4 evőkanál kristálycukor
  • 3 evőkanál liszt
  • 1 púpos evőkanál Holland kakaópor
  • 2 késhegynyi sütőpor
krém:
  • 400 ml Meggle cukrászhab
  • 500 ml ( fél vödör) krémsajt (LIDL )
  • 2 citrom 


Elkészítése:
A két piskótát megsütöttem , majd félbevágtam.
A krémhez  a  tejszínt felvertem, majd a krémsajtot hozzáadtam,reszelt citromhéjjal, és a levével ízesítettem, jó pikánsra.
Az elkészült krémet négyfelé vettem, a lapokat megkentem vele (felváltva barna - zöld lap) kívülről is bekentem, és habzsákkal a tetejére is nyomtam kis halmokat.
A díszítését úgy oldottam meg, hogy a zöld piskótát amikor felvágtam, kicsit szeltem le a tetejéből(picit púpos volt), majd megszárítottam a sütőben, és rászórtam a krémhab tetejére.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése