2015. szeptember 1., kedd

Mogyorókrémes napraforgóstorta



A lányom esküvőjére készítettem ezt a tortát , ahol a napraforgók adták a fő hangsúlyt a dekorációban, és a menyasszonyi csokorban is.




Kiskukta receptjét használtam a tortalaphoz   http://kiskukta.blogspot.hu/2010/11/tortalap.html

Hozzávalók: a tésztához:

  • 2 db legalább 70 g -os tojás
  • 100 g cukor+ 40 g a habba
  • 175 g liszt
  • 75 ml tej
  • 75 ml olaj
  • 1/2 cs sütőpor
krém:
  • 1 kis doboz kakaós-mogyorókrém
  • 2 dl tejszín
  • 10 dkg búzadara+kb 3,5-4 dl tej
  • 1 evőkanál rumaroma
burkolat: vajkrém a cukormassza alá/ 6 dkg margarin+6 dkg porcukor habosra keverve
                kész cukormassza                                                                    .http://www.cukraszdiszkont.hu/shop.php?id=5500628&idtip=1&idkod=226&valasztas=konkret_termek



Elkészítése:
Egy 20 cm -es szilikon tortaformában sütöttem meg a két tojásos piskótát tűpróbáig.
Kettévágtam, kihűtöttem,majd készítettem egy jó kemény tejbegrízt.
Ezt is nagyon langyosra hűtöttem, majd hozzákevertem a kakaós mogyorókrémet.
Felvert tejszínnel lazítottam az állagán, és rumaromával ízesítettem.
A lapokat megkentem ezzel a krémmel, majd külön készítettem egy vajkrémet ,amivel bevontam vékonyan a tortácskát.Egy éjszakát hűtőben tartottam, majd kinyújtottam a kész cukormasszát keményítőn.
Ráborítottam a burkolást, és elkezdtem simogatni először a tetejét, majd az oldalát is .
Körbevágtam a lelógó részeket, összegyúrtam, cukorfátyol sablonra tettem, rágörgettem a sodrófát, így szép mintázatot kaptam, majd egy kb 2,5 cm csikot vágtam belőle, a torta körfogatával azonosan.
Cukros vízzel megkentem a torta oldalát alul, és ráillesztettem a "szalagot".
A már előre elkészített napraforgó virágokat ,pillangókat vajkrémmel ragasztottam a tetejére.
A barna részt úgy kaptam, hogy kakaóport gyúrtam a sárga cukormasszába.
A torta aljára is jutott még egy "kigyócsík", amit villával lapítottam le.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése