2016. január 30., szombat

Brokkolis csirkés pite



   Ízletes pitét varázsoltam:)

Hozzávalók:
  • 1 db csirkemell
  • 50 dkg brokkoli
  • 5-6 db szalámis kockasajt
  • 50 dkg levelestészta
  • 3 evőkanál tejföl
  • 1 evőkanál ételízesítő
  • 3 db tojás
  • 150 ml sör+ 2 fokhagyma
  • fehérbors
  • csirke fűszersó

Elkészítése:
A levelestésztát szobahőmérsékleten hagyjuk kiengedni.
Előveszünk egy pite, vagy egy lapos gyümölcstorta formát.
Miután a tésztát  kisodortuk a forma méretére,kibéleljük vele,levágjuk egy késsel a forma szélén levő maradékot,és megszurkáljuk villával.


Ráteszünk annyi sütőpapírt ,hogy befedje,majd vagy babokkal,vagy valamilyen szemes, elterülő magokkal(éppenséggel én barnarizst használtam)beterítjük a formát lesúlyozás céljából.
Az előmelegített sütöbe (150)10 percig elősütjük.
Közben a brokkolit megmossuk,rózsáira szedjük, vízszintesen félbe vágjuk,a szárát is felhasználjuk(egy kicsit ha nagyon fás lehámozzuk)és ételízesítős ,forrásban levő vízbe tesszük 4-5 percig.
A csirkemellet vékonyra szeleteljük(lehet előző este fokhagymás tejbe áztatni).
Mindkét oldalát néhány percig átpíritjuk egy kis olajban,
(Nekem, itt jött egy kis hasznosítási csavar, mert én a tegnap sült csirkém mellét használtam fel)
Készítünk 1,5 evőkanál lisztből,15g vajból,(és itt kicsit csaltam, de nagyon jól jött,mert ugye kb150 ml tej kellett volna, de én (szintén a hasznosítás ,no meg a kisérletezés jegyében)a tegnapról megmaradt sör kb 150 ml használtam fel a mártás lazítására.( ebben ugye már benne van a 2-3 fokhagyma íze is. lásdhttp://konyha-labor.blogspot.hu/2016/01/sorostronon-sult-csirke.html
bele került még kb 3 evőkanál tejföl,és 6 db kockasajt,csipetnyi fehérbors,3 felvert tojás,1 tk csirkefűszersó.
Az elősütött tésztára rápakolásszuk a csirkemelleket,majd a brokkoli rózsakkal szépen beborítjuk.


Erre kerül a mártás:

180 fokon 40-45 percig sütöttem.
Nagyon szépen megsült, a húst lágyan bevonta a mártás,nem száradt ki ,a brokkoli roppanós maradt.
Igazi ízbomba volt, Apa is megdícsérte.:) Kell ennél több?






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése