2016. január 10., vasárnap

Sajtos csirkemell fokhagymás brokkolipürével



Áldom a kókuszzsírt, ha nincs,hogy ehetnék ilyen sült csirkemellet az epeköveim miatt.
(Már készül ,(igaz elég lassan )a kókuszzsír poszt,a tapasztalataimról.)
Gyönyörűen sült a csirkemell a kókuszzsírban.

Hozzávalók: 2 személyre

  • egy szép nagy csirkemell fele
  • 500 g brokkoli
  • 1 dl görögjoghurt
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 közepes burgonya
  • kb 5 evőkanál trappista sajt reszelve (tudom ez  zsíros, de már el kellett fogyasztani)
  • 2 evőkanál kókuszzsír


Tegnap este a fél csirkemellet négy szeletre vágtam,majd bekentem joghurttal, amibe előzőleg belekevertem 2 vékony gerezd préselt fokhagymát, és letakarva hűtőbe tettem pácolódni.
Így a hús nem szárad ki sütéskor, ha nem omlósra sül.
A brokkolit megfőztem puhára,az első felforrt vizet leöntöttem róla.
Másik edényben a burgonyát is feltettem főni.(a brokkolit kevesebb ideig kell főzni, azért van a külön edény)
A húst elővettem a hűtőből és egy kés élével leszedtem a joghurtot róla.
Sóztam, majd  takaréklángon megsütöttem mindkét oldalukat a kókuszzsírba.(nagyon takarékos a zsír, nem vesz fel sokat a hús)
A megfőtt brokkolit, burgonyát, és a pácból megmaradt joghurtot, 2 evőkanál trappista sajttal, botmixerrel pürésítettem,és picit sóztam.
A megsült husi tetejére reszeltsajtot tettem kb 1 evőkanálnyit/db és hagytam ráolvadni.
Házi savanyított céklával tálaltam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése