2013. május 28., kedd

Tejfölös-citromfüves ponty burgonyaágyon



 

 
  Zimankós időben mentünk horgászni, mert szülinapi halacskát akartam készíteni a férjemnek.
  Másfél óra fagyoskodás után sikerült egy méretes pontyot kifogni.
  Mentünk is haza gyorsan, hogy még ebédre elkészítsem.
  Citromfűvel töltöttem meg, és tejfölös-citromfűves mártással öntöttem le.
  A köret pedig hagymás újburgonya volt.



    Hozzávalók:

  • 1 kg Ponty
  • 0,5 kg újburgonya
  • 1 nagy tejföl
  • 1 kis joghurt
  • nagy csokor citromfű
  • 3 db újhagyma
  • halfűszer
  • 10 dkg vaj
  • 1 kanál liszt



    A halacskát megnyúzta a férjem ( ő nem pikkelyez).
    Addig a krumplit megpucoltam, felkarikáztam,bezsírozott jénaiba leraktam, majd sóztam.
    A citromfű felének gyenge levélkéit letépdestem, felmetéltem, és a tejfölbe kevertem.
    Közben a halacskát kívül-belül jól bedörzsöltem Kotányi halfűszersóval, állt kb 25 percet.
    A citromfű másik felét szárastól a hal hasüregébe tömködtem, majd megforgattam lisztben.
    A vajban pár percig sütöttem mindkét oldalát a halnak, majd a közben már elősütött, (20 perc)
    krumlira,( ami időközben le lett öntve újhagymával összekevert joghurttal)ráhelyeztem, és erre is
    citromfüves tejföl került.
    Még 20 percig sütöttem, és kihűlés után tálaltam.




 Hal mindennap van, de fogás nincs mindennap. idézetek vége - Thomas Mann