2012. augusztus 20., hétfő

Az ország tortája után SZABADON 2012


Ma nem is akartam kimozdulni a hűvös szobából, egész napra kánikulát mondtak.
A férjem dolgozik ,egyedül nem esik jól menni sehová.
Olvasgattam, néztem az ország tortájának a receptjét, akkor gondoltam ki, hogy én is csinálok, de módosítva, az én szám íze szerint.




Sütöttem egy 4 tojásos mákos torta lapot (nem kell vastag, épphogy csak alja legyen a tortának).

  • 4 tojás
  • 15 dkg liszt
  • 15 dkg mák (fele darált, fele szemes)
  • 10 dkg vaj
  • 10 dkg cukor
  • fél sütőpor

Amíg sült a tortalap, 2 vaníliás pudingot 4-4 dl tejben felfőztem és kihűtöttem.
Felvertem fél doboz Hullalát, a felét belekevertem a pudingba, másik felét egy kis doboz tejföllel és egy pici fahéjjal kemény állagúra dolgoztam.
Mikor kihűlt a tortalap látom, hogy túl vastag (persze amikor nem is kellene) hát elfeleztem.
Az egyik lapot megtöltöttem vaníliás pudinggal, majd pároltalmát tettem rá, amibe mazsolát szórtam.
A következő réteg ismét vaníliás puding lett, majd a másik tortalapot elmorzsolgattam a tetejére egy rétegnek. Ezután már csak díszítettem a tejszínnel és alma szeletekkel.



Isteni íze lett.


                            Ünnepelj szívből, tetszésed szerint!