2012. augusztus 18., szombat

Ilona napi pite


Omlós tésztát készítettem a névnapomra.




Hozzávalók: 
  • 40 dkg liszt
  •  3 tojás
  • 10 dkg porcukor
  • 1 dl tej
  • 13 dkg margarin
  • 1 sütőpor
  • 1 citrom  héja
  • fahéj

A lisztet összemorzsoltam a margarinnal tojással sütőporral, majd a tejet is hozzáadtam.


 

Fél óráig hűtőben pihentettem, addig a tölteléket elkészítettem.    
   1 kg almát legyalultam, majd megpároltam 2-3 kanál cukorral.         
3 tojás fehérjét felvertem habbá, majd 3 kanál barack lekvárt, 10 dkg diót (én dejót használtam) adtam hozzá.
    

A tésztát 3 részre osztottam, 2 egyformát és egy kisebbet  a rácsoknak.
Az első részt kinyújtottam, majd rákentem a párolt almát.
A következő tészta rétegre pedig a dejós krémet.
Megszórtam mazsolával, majd rácsokat sodortam a tetejére.
Megkentem tojás sárgájával és 200 fokon 35-40 percig sütöttem.


Fincsi lett!


                   Ezzel a pitével köszönöm meg a névnapi  
jókívánságokat.